sobota, 7 września 2019

Wielbłąd

Wielbłąda haftowałam na prezent dla mojego Taty.


Tata jest wielbicielem wszystkiego, co związane z krajami arabskimi. Jedna ściana na korytarzu poświęcona jest pamiątkom przywiezionym np. z Libii, Tunezji, Jordanii itp. Są tam powieszone papirusy, obrazki malowane ręcznie i tkany gobelin, a na półeczce stoją drewniane wielbłądy i wazony. Brakowało tylko obrazka haftowanego krzyżykami, więc postanowiłam to naprawić.


Szukałam jakiegoś ciekawego projektu, znalazłam nawet wzór na papirus, ale ostatecznie moje serce skradł ten wielbłąd z narzuconą kolorową derką z frędzlami.


Metryczka haftu:

Tytuł: Camel
Źródło schematu: Etsy
Autor: Svetlana Makarenko
Projekt: Anna Petunova
Materiał: Belfast 32 ct w kolorze białym
Mulina: DMC, 26 kolorów + 4 mieszane
Ściegi: krzyżyki, półkrzyżyki, backstitch, french knot
Rozmiar w krzyżykach: 159 x 90
Rozmiar w cm: 26 x 14
Czas wyszywania: 22.07.- 03.09.2019


Wzór opisano jako zaawansowany i mogę potwierdzić, że nie należy do łatwych, m. in. dlatego, że dużo jest pojedynczych krzyżyków, a mało pól w jednym kolorze.



Jednak praca nad nim okazała się naprawdę przyjemna, bo przy okazji mogłam wrócić wspomnieniami do naszej (mojej i męża) podróży do Egiptu sprzed wielu lat. Odszukałam nasze zdjęcia i przygotowałam mały kolaż:


Teraz z rozrzewnieniem patrzę na moją hafciarską robótkę, może jeszcze kiedyś...




Wielbłąda posyłam w jeszcze jedną podróż, a mianowicie na wyzwanie "Wakacyjny obrazek" na blogu Hafty Uli


Sponsorem nagrody jest Needle&Art 



29 komentarzy:

  1. Wielbłąd super, wspomnienia też :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje serce też skradł ten wielbłąd:) jest przepiękny! Pomysłowe zdjęcia z kilkoma wielbłądami. Podziwiam kunszt Twojej pracy i cierpliwość do tak trudnego wzoru, frędzelki są cudne:) kolaż piękny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny haft, aż się buzia sama do niego śmieje, świetne wykonanie i oprawa, tata na pewno szczęśliwy. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana coś pięknego!!! WOW!! Obraz jest niesamowity. To chyba najpiękniejszy haftowany wielbłąd, jakiego widziałam! Te detale robią wrażenie! Trzymam kciuki w zabawie!:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny haft! Piękne detale i świetne wykonanie :) Dziękuję za udział w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pięknie. Podziwiam cierpliwość, bo wzór wygląda na bardzo pracochłonny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny haft :) Dokładny, wypracowany z sercem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Serdecznie dziękuję za wszystkie słowa uznania i bardzo się cieszę, że wielbłąd się Wam podoba! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słów brakuje, gdy patrzy się na Twój haft, jest piękny i perfekcyjnie wykonany.. Dawno nie podziwiałam haftu, którego zdjęcia sobie powiększyłam, aby uchwycić szczegóły. Zasłużone zwyciestwo, w całego serca gratuluję. Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten obraz jest przepiękny, do tego bardzo ładnie oprawiony, nie każdy do tego przykłada wagę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Hafty małe i duże , Blogger